maandag 21 mei 2012

appelen en ....appelen

weer klonk de beruchte vraag: "mama ga je dat voor mij ook eens maken?"  Vroeger was het "kopen" in de plaats van "maken" en toen luidde het antwoord bijna altijd: "maar schatteke, ze maken dat niet voor kindjes" met een beteuterd gezichtje als gevolg.

maar sinds ik wat met een naaimachine en een patroon overweg kan, kan ik nu antwoorden " ja schatteke, mama zal da voor u ook maken :-)


enkele weken geleden maakte ik voor mezelf een appeltjesrok (uit stof van bij bambiblauw) met een blauwe tailleband.  maar bij gebrek aan foto's is die hier nog niet verschenen)   en de vraag kwam....en gelukkig had ik nog een half meterke over. genoeg om er een '
"madamme - rokje" uit te maken. de blauwe tailleband verving ik door blauwe boordstof en een elastiek en de rode biais door blauwe.  de bedoeling was dat het een fronsrokje zou worden, maar de fronsdraden hadden daar duidelijk geen zin in. ze braken gedurig door. dus heb ik er maar een draai aan gegeven en de 'plooitjes' er manueel ingelegd.






het kind was gelukkig en da is nog altijd het voornaamste he . ze had alleen geen zin om te poseren voor een fotoke, getuige de bedenkelijke blikken :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties