zaterdag 14 september 2013

charlie's angels

ze stonden hier al langer op het programma, net zoals de jacobbroeken. ik maakte er toen en toen al eentje, maar ze is er ondertussen al uitgegroeid jammer genoeg.
dus was ik van plan om er voor de komende winter nieuwe te maken.
eigelijk ging ik na al de naaisels voor de meisjes eerst nog eens iets voor mezelf maken, maar toen was er ineens die blogpost over een naaiwedstrijd
en wie niet waagt niet wint natuurlijk he....
(al vrees ik er een beetje voor, er zijn al zoveel mooie dingen gepost. maar kom, ik heb ze nu toch gemaakt, ik kan ze dan evengoed indienen he)
grrrrrrrrrrrrrrrrrr
als ik er tenminste in slaag om alles in die flickrpool te krijgen! 

ik maakte van het charlie patroon een jurkje, want dat heeft hier ten huize Patat en Kroket tegenwoordig de eerste keus als het aan hun ligt.
ik koos voor de versie met korte mouwen, kwestie van er in andere seizoenen nog geniet van te hebben


bloemetjes voor Kroket...

 

vogeltjes voor Patat....






in de versie van Kroket stak ik zakjes



die ik afwerkte met elastische biais en met rode stikzijde stikte ik de zakken door.




                                            









de bovenkraag maakte ik uit rode nicky velours


is het een vliegtuig, is het een vogel....?





tussendoor even puzzelen


 




in zo'n tricotjurkjes kan je heerlijk gek bewegen....












 geïnspireerd door de yoga...





in de opgeknapte kinderschommelstoel uit de kringloop




mijn excuses voor de overload aan foto's, maar ik kon gewoon niet kiezen :-) 

bedrukte stoffen en biais: lillestof   Bobby sewing (Mortsel)
effen tricot: Miss Daisy (Mortsel)


12 opmerkingen:

  1. Mooi! Het vogeltjes exemplaar draagt duidelijk mijn voorkeur... echt mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zijn ze mooi! De jurkjes ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze beiden erg mooi zeg! Wauw! Zo leuk ook dat rode kraagje en band bij de zakjes bij de blauwe versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige jurkjes !! En lieve kindjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ,ik zou ook niet kunnen kiezen tussen al die mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Zijn prachtexemplaren, vooral de kleurcombinatie van de vogeltjes vind ik heel geslaagd. En die zakjes zijn echt leuk en superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Charlie-jurkjes, geweldig! En de titel is zeer toepasselijk bij de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch wel een kanshebber hoor.....die blauw-rode versie vind ik het mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De jurkjes zijn prachtig en wat een leuke dochters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig gewoon ! Voor mij maken ze zeker een kans !!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties