dinsdag 3 juni 2014

feest!

we're back!
na weekendje duitsland voor het huwelijk van mijn broer en schoonzus en
een deugddoende en fijne vakantie naar Portugal zijn we weer helemaal terug. 

voor dat trouwfeest maakte ik weer maar eens jurkjes.
er lijkt  de laatste tijd precies maar weinig anders van onder mijn machine te rollen.
(maar daar komt binnenkort verandering in! als ik tenminste eens een keer in gang zou geraken)

de zoektocht naar het geschikte stofje bleek niet zo simpel.
ondanks de grote voorraad in huis, zat er niets geschikt tussen om naar een trouwfeest te gaan.
of er was te weinig om er twee mee te maken.

eerst had ik lichtgeel in mijn hoofd gehaald.
maar om daar mee die twee schatjes van patatjes een dag proper door te laten komen....
tja....

ik zocht dus een voldoende drukke print zodat een vlekje hier en daar niet zou opvallen,
maar ook niet te druk of schreeuwerig zodat het nog deftig bleef tussen stadhuis en avondfeest.

ik vond na veel wikken en wegen en rondlopen op een kleine beurs in Heist op den berg,
 opeens het perfecte stofje bij roos en violet.

nu de stof aan alle vereisten voldeed kon ik beginnen met de patroontjes.
ik greep terug naar een van mijn lievelingsboeken voor kinderpatroontjes:
homemade mini couture.
ik maakte er eerder al  dezedeze en deze jurkjes uit.

deze keer wou ik voor mijn Patatje een "mamabo" maken,
iets gesofisticeerder, wat meer grote meisje gehalte en ook feestelijk.
het patroon lag getekend klaar, het boek nog open, mijn vingers jeukend om er aan te beginnen....

de pagina ernaast, met de jurk met de poesjes en de grote strik, stak daar echter een stok tussen de wielen.
een whiskers moest en zou het worden.
met een grooooooooote strik mama!


er was geen ontkomen aan, helaas.



eerst hadden ze niet zo veel zin in een fotoshoot....




toen begon het iets beter te gaan...



en op het avondfeest kwamen ze helemaal los :-) 






ik wou hen ook niet exact hetzelfde kleden, dus paste ik de details aan.

voor Patat, een gele versie, met een wit kantje (enkel aan het voorpand) en een 
geel fluwelen opgestikt lint, met een geplooide strik die ik vast stikte.


voor Kroket een oranje versie, wat beter past bij haar heviger karakter,
met een oranje kantje helemaal rondom bovenaan en een strikje gemaakt uit hetzelfde kanten lint dat ik links vastnaaide. 



de onderstaande foto's kon ik gewoon niet weglaten, die twinkelende oogjes maken mij zo vrolijk!






en het bruidspaar wensen wij alle geluk van de wereld toe! 
het was een superfijn feest
x




stof: roos en violet
patroon: homemade mini couture
geel lint: Blender vintage shop
gele stof: nekkertex
wit kant: voorraad
oranje stof en kantje: stitch en co
blinde ritsen en bloemetjes in de haren:  veritas












13 opmerkingen:

  1. Zie ze ne keer stralen :)
    Da's omdat mama zo'n mooie kleertjes heeft gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En weet je wat? Met die twinkelende oogjes lijkt kroket eens te meer op de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh, wat lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan ! en Sven en Lena zien er ook heel gelukkig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai die kleinste van u , daar ga je nog wat mee beleven :-) Leuke kleedjes iets meer fan van de versie met het orangje en toch gek dat het overal precies hetzelfde is: een volle stoffenkast maar net niet het stofje dat je nodig hebt :-) en ja dat in gang schieten ken ik, al een dikke maand thuis in ziekenverlof en zal nog zijn nog tot eind van schooljaar thuis en verschiet ervan hoe weing tijd ik nog maar voor mezelf heb gehad. :-( Maar als je komende maand dus zin hebt in een miniblogmeet, ik heb tijd :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige kleedjes!
    Twee kleine deugenietjes met twinkelende oogjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een twee prachtige dochters heb jij seg!! En dan nog eens in 2 prachtige kleedjes gehuld bovendien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, hoor! En knappe foto's! En wat lijkt je jongste opeens hard op jou, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw prachtige kleedjes ! Je dochters staan er beeldig mee.
    Creatieve groetjes het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon gemaakt! En die nagellak op die mollige pollekes... supercute!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties