woensdag 3 april 2013

droomjurk farrah fawcett

het werd tijd om nog eens iets voor mezelf te maken. of af te maken liever gezegd. want dit tricotje kocht ik al een kleine eeuwigheid geleden op een stoffenspektakel bij de kraam van Stoffen van Leuven. 
ik had het al eens gezien bij iemand op de naailes en was er helemaal voor te vinden.
toen ik het daarna tegenkwam terwijl het nog op de rol zat, begon ik toch te twijfelen. maar de verkoper toonde zijn beste cliche truuken met zo iets in het genre van: da gaat heel goed bij die blauwe ogen van u en bla bla....en wist mij uiteindelijk toch te overtuigen.

ik begon er laat in de zomer nog aan, in de hoop het nog te kunnen dragen in de herfst, maar tevergeefs. het heeft hier de herfst en winter doorgebracht op mijn paspop, klaar om omgezoomd te worden. 
de opmerking van mijn halve trouwboek, dat 'zijn bomma een schort had in zo een motiefke' hielp de motiviatie om het af te maken natuurlijk niet echt vooruit.

enkele weken geleden besloot ik dan dat het nu eindelijk wel eens afgemaakt moest worden. schort of niet. 

en toen liet de lente op zich wachten. 

nu ben ik dat wachten en die winterkleren meer dan beu, en besloot dus een lentejurk aan te doen. met kousebroek en gilet williswaar. daarmee is mijn winters wit velleke ook ineens nog verstopt. 

het patroon komt uit het boek "droomjurken", met onder andere de jurken van marilyn monroe en madonna en audrey hepburn en andere sjieke madammen. 

ik koos voor de wikkeljurk van farrah fawcett, werkte de randen (behalve de zoom) af met rode paspel voor een contrastje en gebruikte een rood satijnen lint in de taille ipv de rupsband die voorgeschreven staat. 








en Patat en Kroket die het stofje eerst helemaal niet mooi vonden (wat tegenviel, want ik had voor hun ook wat voorzien daarvan), kwamen nu smeken voor hun eigen exemplaar :-) 



9 opmerkingen:

  1. Ooo... dat boek ben ik gisteren nog tegengekomen op zoek naar inspiratie op het net! Zo'n mooie wikkeljurk en wat een leuk stofje! Die rode paspel contrasteert heerlijk. En nu vaak aandoen, hé! De zon zal wel spontaan te voorschijn komen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan, wat een heerlijk lentestofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. hela Heidi!

      wil je me nog efkes je adres mailen ivm je rokske?

      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
  4. Kroket jong ! Lap erop!
    Ge moogt meedoen met Charlies Angels in dat kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen idee wie Farah Fawcett is, maar haar kleed is alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dat boek ook :) Mooi is ie geworden! Ik heb de Twiggy-jurk al eens gemaakt! Super leuk, maar trekt op niks als ik hem aan heb! Deze staat jou anders prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee om paspel langs de rand te doen als kleuraccent. Je jurk is heel mooi geworden.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties