maandag 27 mei 2013

chocoladehemel

voor de chocoladeliefhebbers onder jullie en voor Mieke (ik heb mijn beloofde deadline nog net gehaald :-) 


een glutenvrije variant van de chocoladehemel
zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb
ik ben niet verantwoordelijk voor indigestie, verslaving, of mislukte dieten :-)


het receptje komt uit 
"heerlijke deserts- glutenvrij en zonder melk"
uitgegeven bij Deltas


voor 6 neme men (en dan hebt ge een royale portie)

300 gr chocolade
5 eieren
150 gr plantaardige margarine (of 80 ml olijfolie mag ook in de plaats)
110 gr bruine suiker
15 gr aardappelzetmeel of wit rijstmeel


oven voorverwarmen op 180° (stand 6) 
eiwitten en eierdooiers scheiden
chocolade, margarine en suiker au bain marie smelten en mengen
mengsel van het vuur halen 
eierdooiers een voor een toevoegen
aardappelzetmeel toevoegen
eiwit stijfkloppen met puntje zout en schepje suiker
stijve eiwitten door chocolademengels scheppen
beslag in springvorm van 24 cm scheppen
30 min in de oven bakken

best iets voor het einde van je baktijd nakijken of het niet te droog wordt. 
je wil het nog smeuïg hebben, dan is het lekkerder


smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties