vrijdag 8 maart 2013

voor Merlijn

diezelfde vriendin met wie ik naar het stoffenspektakel trok, vroeg me een tijdje geleden of ik het zou zien zitten om voor haar zoontje een winterjasje te maken. natuurlijk dus.

het jongentje in kwestie is namelijk heel erg gevoelig aan labeltjes en ritjes enzo en ze vond geen warm jasje naar haar zin met knoopjes.

ik zocht een aantal patronen bij elkaar en tijdens een speeldate voor de kindjes werd er gewikt en gewogen, stoffen besproken en kleuren afgewogen.

de zoektocht naar een leuke warme-zachte-jongensachtige stof was niet eenvoudig, maar uiteindelijk vond ze bij maison d'oree nog een mooie gebreide petroleumblauwe stof en een orangje nicky velours.  een combinatie die perfect zou passen bij zijn muts en sjaal.

omdat het patroon maar tot 98 ging en hij toch al 3 wordt binnen enkele maanden paste ik het patroon aan, zodat hij er volgende winter ook zeker nog van kan genieten. een beetje ruimer, een beetje langer en mouwen die wat breder zijn onderaan zodat ze makkelijk omgeslagen kunnen worden (want er zit overal een laag H630 in om zeker warm genoeg te hebben)
en omdat hij zo gevoelig is aan zijn kinnetje, maakte ik het beleg ook uit de zachte voering ipv uit de wol. en het lusje om zijn jasje aan op te hangen, liet ik verticaal hangen ipv horizontaal....met echt alles werd rekening gehouden voor de kleine tovernaar





stof en knopen: maison d'oree
patroon: knippie 4 -2011

2 opmerkingen:

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties