dinsdag 8 april 2014

menina voor maia

het gaat hier ten huize patat en kroket
nogal vaak over trouwen.

meestal zijn het de dochters die weer 
maar eens aan het vechten zijn
over wie er nu met papa mag trouwen.
want sinds ze doorhebben dat 
je maar met 1 iemand mag trouwen....

maar zo af en toe veranderen ze van gedacht.
gewoonlijk Kroket dan, Patat is heeeeeel trouw aan papa.

Kroket wil trouwen met Maia, 
tot voor kort het enige meisje in haar klasje. 

Patat dacht daar even een stokje voor te steken
door mee te delen dat meisjes 
niet mogen trouwen met meisjes.
of met een iets andere huidskleur...
dat misverstand heb ik maar snel uit de weg geruimd.
al groeien ze hier op in een zeer traditionele situatie met 
moeder aan de haard om het zo uit te drukken, 
ik wil wel dat ze een open geest houden.

kleur, religie, geslacht,...
het maakt me niet uit.

als ze elkaar maar graag zien.

en Kroket heeft Maia heel graag.
zo graag dat ze er al weken op voorhad op 
gebrand was dat er een feestje op handen was.

ik polste eens bij de mama naar de voorkeur
en kreeg te horen "meisjesachtig" en "knutselen"

mijn eerste gedacht was een meeneembaar 
tekenmap/kleurpotlodenrol als je begrijpt wat ik bedoel?

maar dat idee liet ik varen.

meisjes houden van tasjes he.
die van mij zijn er verzot op, 
ik voel een verslaving hangen.

dus maakte ik voor Maia een menina 
en kocht ik wat knutselspullen.
ik liet Kroket de stofjes kiezen,
 vloekte enkele keren op mijn machien dat 
het er overduidelijk niet mee eens was
om een siersteek uit te voeren,
haalde de flockfolie nog eens boven
en kwam tot dit resultaat.







stof: ooit gekregen
patroon: menina uit zo geknipt



13 opmerkingen:

  1. Wat een superlief tasje! Het staat ook gewoon leuk als ornament aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke menina, Maia zal blij zijn.
    (en heerlijke kapstokken! Ben jaloers :-)
    Wij hebben een heel diverse familie, van alle taboe's (gecreëerd door sommigen in deze maatschappij) hebben wij hier wel een paar
    rondlopen :-)... Mijn kinderen groeien op en vinden dat dit alles zeer normaal is, gelukkig maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezant... zowel het tasje als het verhaal erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk tasje! En haha, die patat! Hier zijn ze der ook al uit met wie ze gaan trouwen. Hier vallen dan steevast namen als Mussa, Rayane, Kiana… Ook niet meteen traditioneel maar daar wordt hier ook niet over gezaagd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik nomineerde jou voor de LIEBSTER AWARD! Ga naar mijn blog voor meer info , de regels en voor de vraagjes :-) Tot zo! xxxxxx Nathalie aka Bizzie Bee....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk blogje heb je hier! Neem snel een kijkje op mijn blog , ik nomineerde je voor de Liebster Award! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik nomineerde je voor de Liebster Award! Nu zie ik net hierboven dat je reeds genomineerd bent... Bekijk het als een compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. grappig verhaal ... leuk tasje & gelukkige meid

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties