maandag 7 april 2014

nog eentje voor de man des huizes

vorig jaar kreeg ik de workshop "hemd maken"
als cadeau voor mijn verjaardag.
ik was niet weinig subtiel geweest
 dat ik die graag wou gaan volgen.
tis zijn eigen schuld, 
hij zegt altijd dat subtiele hint toch niet werken en
 dat ik gewoon duidelijk moet zeggen wat ik wil :-)


ik vond het een geweldig cursus en heb er
enorm veel bijgeleerd.
ook veel gevloekt op de eerste versie,
 maar het is wel allemaal goed gekomen.
het is een beetje zoals met een bevalling,
of een verbouwing of bouw.
als het net achter de rug is denk je "nooit meer"
maar op de een of andere manier 
vergeet je dat en begin je er toch weer aan.
het feit dat manlief vorig jaar ineens ook twee stoffen koos 
voor 2 hemden legde natuurlijk wat extra druk om er aan te beginnen.


maar ik had blijkbaar goed opgelet en onthouden want
het verliep een pak vlotter dan de eerste keer.

maar nummer 3 zal toch niet voor direct zijn,
tenzij hij er zelf naar vraagt....













stof en knopen: de stoffenkraam
patroon: workshop bij nele van spiegelstiksels

24 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!!! Uw ventje doet dat goed, dat poseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, mooi, mooi!!! Aan een mannenhemd heb ik mij nog niet durven wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! Als ik hem was zou ik meteen het derde vragen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!!! Staat hier ook nog op het lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik toon dat niet aan mijn vent, ik spreek daar niet over met mijn vent, meer nog, ik zeg snel "wat mooi" en klik dat venster hier dicht voor ik hem op gedachten breng.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allé jong ! Zo schoon ! En de volgende keer vlot het nog beter ... niet wachten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, echt! Er zou hier eentje heel blij zijn met zo een hemd! Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel schoon, zou mijn wederhelft ook prachtig mee staan! Maar daar durf ik me nog niet aan te wagen, hoor. Misschien ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En het resultaat is echt prachtig!
    Ik durf daar niet aan beginnen, respect. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo grappig, ik maakte ook een mannenhemd met deze stof :D (hier te zien: http://missladybugsj.blogspot.be/2014/02/trots-op-mezelf.html)
    Die van jou zit precies wel een stuk beter... Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai, zo serieus dat hij kijkt ;-) Heel leuk hemd, leuk stofje ook.
    Ik maakte voor De Echtgenoot ook een hemd, voor zijn verjaardag vorige week. Hij heeft het zelfs nog niet gepast, hoewel hij het stofje ook zelf koos...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, heel knap! Zowel stof, model als foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel knap gemaakt! Uw man zal blij geweest zijn dat hij jou die workshop cadeau heeft gedaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi! Het lijkt alsof het al nummer 100 is dat je maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er properkes uit! Schoon stofkeuze ook van uwe vent. Ik moet aan het exemplaar voor de vent nog steeds knopen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi! Jaloers op de stof, mijn Meneer wil geen bollen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Doet me bedenken dat ik ook maar eens cursussen moet gaan volgen om kleding voor mezelf en anderen te maken. Helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap hoor! Helemaal fan van het stofje.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties