maandag 3 juni 2013

schip ahoy maatje

mijn kleine Kroketje houdt wel van Piet Piraat.
 niet in die mate dat dat hier nu alle dagen opstaat en ze over niets anders praat, maar als het dan toch eens passeert op de beeldbuis is ze wel altijd enthousiast. 
toen ik bij deze mechelse stoffenwinkel een rolletje piratentricot zag, dacht ik aan een pyama voor haar. 
want eigenlijk maak ik vooral veel voor de grote zus. want dan kan dat wat langer gedragen worden. maar ja, zo krijgt zij natuurlijk veel doorschuivers. 

een pyama voor mijn Kroketje dus. 
maar om de levensduur van het ding aanzienlijk te verlengen, besloot ik het ruim genoeg te maken om voorlopig te dienen als slaapkleed, en daarna als pyamatrui. 
mijn meisjes hebben echter de weinig flatterende gewoonte om ongeacht het seizoen een pyamabroek onder hun nachtkleed aan te doen. en sokken ook. meestal heel hoog opgetrokken. 
ik maakte uit blauwe effen tricot dan ook nog een harembroek die ik afzette met grijze boordstof. 
wat een gemak was dat patroontje! daar gaan er nog van volgen denk ik. 




deze piraat heeft geen scheve schuit, maar is een echte wegpiraat in spe

op de achtergrond trouwens mijn opgeruimde stoffenkast :-)


net uit bed, maar toch al terug moe...



fopje, ik ga wat kattenkwaad uithalen!


als ik dat hier toe krijg ten minste ...


piratenstof: stitch en co
grijze boordstof en blauwe tricot: maison d'oree

patroon: ottobre: easy piece (zomer 2013)  en mahpee (lente 2012)

4 opmerkingen:

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties