zondag 9 juni 2013

upcycling en swishing

gisteren was een superleuke dag. zo eentje waar je energie en een goed gevoel van krijgt. 
en dat had ik net nodig :-)

vormingplus organiseerde namelijk verschillende workshops rond upcyclen en een swishingevent. 
"een wadde" zult u misschien vragen?

dat is uw kast eens goed uitmesten en uw miskopen of te klein/te groot geworden kledingstukken en accessoires ruilen tegen die van iemand anders. 
het was voor mij de eerste keer en ik denk dat er nog zullen volgen. 
maar eerst moet ik plaats maken voor de nieuwe aanwinsten weg te leggen.
ik kwam namelijk thuis met 3 rokken, 3 truien, een blouse, een jas en een paar schoenen :-) 
en dat zonder een euro uit te geven. (behalve het inschrijvingsgeld dan, wat maar 10 euro was en dus te verwaarlozen)


in de voormiddag kon je dan kiezen uit een aantal workshops. 
naaien, haken met versleten Tshirts, etageres maken of juweeltjes herstellen/maken.

ik koos voor dat laatste. de cursus werd gegeven door de dame achter simple comme bonjour.
het kleinste juwelenwinkeltje in Mechelen (maar er is ook een webshop), met een prachtig delicate collectie, die ook nog eens op een wondermooie manier tentoon wordt gesteld.







(dit is een van mijn lievelingsjuweeltjes uit haar winkeltje, maar kiezen is hier toch zo moeilijk)
de foto's zijn eigendom van simple comme bonjour!



zij leerde op ons op een duidelijke en eenvoudige manier in een tweetal uurtjes hoe we onze versleten of gedateerde juweeltjes een nieuw leven konden geven. 
er werd eerst even geoefend met een een los elementje, om daarna meteen aan de slag te gaan. 
ik herstelde 2 gebroken halskettingen van Patat en maakte er een nieuwe met de onlangs gekochte parels voor mezelf. ik zal de foto's in de loop van de week posten, als ik er nog enkel bijgemaakt heb. 
want ik heb de smaak te pakken. nu nog net wat handiger worden, al had ik nooit gedacht dat het zo vlot zou gegaan zijn. 








het was dus een hele fijne dag, waar ik bijleerde, waar we verwend werden, waar ik leuke mensen leerde kennen, en met een fijn gevoel naar huis ging.

4 opmerkingen:

  1. dat klinkt echt als een super toffe dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat klinkt echt als een fijne dag!
    Je post stelt me ook wat gerust: momenteel woon ik in Leuven en daar zijn we wel wat verwend met het Vormingsplusaanbod... Maar ik was al een paar keer gaan snuisteren tussen het aanbod in Mechelen en daar vond ik bedroevend weinig :-( Je post geeft me dus wat hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via SDS op je blog gekomen, ziet er erg leuk uit!
    Ik ga je volgen se, voel je vrij hetzelfde te doen ;)

    http://mamadammeke.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties