zondag 6 juli 2014

bezint eer ge begint....

en dan heb ik het niet over kinderen moest u dat verwachten,
maar over een jurkje waar ik aan begon.
het stofje lag hier al een jaartje ongeveer. 
het is nogal een drukke print dus het patroon moest eenvoudig zijn. 

het zou dan ook een A-lijntje worden.
met een hartjesuitsnijding op de rug, kwestie van klein detail toe te voegen.

eerst dacht ik het patroon te gebruiken uit SVDZ, 
maar ik hoorde al meermaals dat die patronen vrij smal uitvallen.
en Patat heeft een hekel aan te smal. het mag allemaal wat losser vallen.
ik verwacht dat ze binnen enkele jaren eerder een "skaterlook" heeft.

na veel magazines en pinterestborden te doorbladeren, besloot ik de Louisa als basispatroon te gebruiken en de zak en mouwen weg te laten.
de rits verplaatste ik naar het zijpand en op het achterpand tekende ik een half hart op de stofvouw.














om het geheel uberhaupt maar aan te kunnen trekken, stikte ik de linkerschoudernaad 
niet toe, maar voorzag ik daar een grote (oranje) knop. 
vanuit deze hoek zie je het niet zo goed,(ze had helemaal geen zin in een fotoshoot)
 maar het hartje is wel degelijk herkenbaar.
om de inkijk naar haar schattige billen te verhelpen, stikte ik een klein stolpplooitje aan
 de punt van het hart, zo liep mijn tekening ten minste door en liep zij niet met de billen bloot.



 nu ik het hier zo neerschrijf klinkt het mezelf allemaal toch zo logisch in de oren.
toen ik er aan bezig was, was ik wat minder goed wakker denk ik.
het was zoeken en blazen en herbeginnen en vloeken..
en tot middernacht doorwerken om het af te krijgen voor haar afstudeerceremonie.

proficiat Patatje van me!

(er waren nog superveel leuke foto's van het afstuderen, maar er stonden ook andere kindjes op, en ik weet niet of die mama's en papa's hun spruiten hier wel zouden willen zien verschijnen)


helelmaal klaar voor een nieuwe avontuur in een nieuwe school. 
maar eerst genieten van vakantie!
.

patroon: vertrokken van de louisa dress
stof: stoffenspektakel bij bambiblauw
blinde rits: veritas
knoop: anamarieke

10 opmerkingen:

  1. Proficiat aan je dochter,klaar voor een nieuw begin in een nieuwe school.Ik noem mijn zoon patatje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto met haar diploma... Hier begint een dochter ook aan hetzelfde avontuur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze had helemaal geen zin? Dan is die van jou wel heel professioneel!
    En het moet gezegd, je hebt je huiswerk goed gedaan, deze zit haar heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nice job ;-) en het valt in de foto's helemaal niet op dat het hard labeur was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is het allemaal waard geweest, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schoon. Mooie foto met haar diploma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. apai en fier dat ze eruit ziet met haar diploma! En ik kan geloven dat het een werk was met veel gepuf en gevloek :-)
    (Heb je trouwens uiteindelijk de handdoeken gekocht? )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi jurkje! En geweldig hoe ze straalt met haar diploma <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kleedje!

    Creatieve groetjes van het veritas-team!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties