dinsdag 8 juli 2014

juffencadeautjes

Patat is ondertussen afgestuurd aan de kleuterschool,
Kroketje gaat naar de tweede kleuterklas.
het wordt voor beiden (en misschien nog het meest voor mezelf) dan ook
een net-iets-spannender-dan-anders- eerste september. 
want na enkele jaren in het vertrouwde kleine wijkschooltje waar we alle kinderen bij naam  
kenden (en die van broertjes, zusjes, mama's en papa's incluis)
starten ze in het schooljaar in een nieuwe (wat grotere) school in
onze nieuwe woonplaats.

het was een emotioneel afscheid, vooral voor mezelf dan, de kinderen leken er niet 
zo veel last van te hebben. 
soms helpt het dat je quasi geen tijdsbesef hebt denk ik dan.

voor de juffen werd er een afscheidscadeautje voorzien.
de voorbije jaren maakte ik al clutches en een schort.
dit jaar liet de inspiratie wat op zich wachten,
tot ik bij de stoffemiekes (op facebook) ergens zag staan
dat juffen toch altijd veel te dragen hebben en dus een tas goed kunnen gebruiken.

kwam dat even goed uit,
 ik had namelijk net het prachtige boek van mijn tas gekocht.

ik koos voor de "Paulien", een shopper model, dat met korte of lange schouderriem gedragen kan worden.



  
beide juffen houden van roze.
voor de ene koos ik een bloemetjes/vogeltjesstofje, voor de andere een
wit/roos miniscuul ruitjes patroon.




bovenaan plaatste ik 2 kamsnaps.



ik vond nergens de juiste handvaten, 
dus recyckleerde ik de leren riem van  twee handtassen.
 eenvoudig, goedkoop en handig.




om natte spullen te vermijden gebruikte ik voor de onderkant en binnenkant geplastificeerd katoen van bij het welbekende lapjeskraam vanop het stoffenspektakel.
als tussenvoering gebruikte ik deze keer geen vlieseline H630 maar hobbs. een natuurlijk materiaal,
dat je niet hoeft op te strijken, maar gewoon mee tussennaait. 
het mag ook gewoon mee in de naaimachine.  




                             


BEDANKT JUFFEN!

6 opmerkingen:

  1. oooo wie weet komen jullie wel in ons dorp wonen en dan komen ze bij ons naar school en dan !!!!!!!krijg ik misschien ook ooit zo'n toffe cadeautjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke cadeautjes... de juffen zullen er blij mee zijn geweest :)
    Ik denk wel dat je wil bedoelen: het mag ook gewoon mee in de wasmachine (ipv naaimachine ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben die juffen toch chance met zo'n kindjes in hun klas ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo mooi en I love de vogeltjesstof! En die nieuwe school zal ook wel enorm meevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik zou ook helemaal emo zijn, dat was ik nu al terwijl onze kindjes gewoon op hun school blijven. Hier ook eentje naar het eerste leerjaar en eentje naar de tweede kleuterklas.
    En wow, zo'n mooie tassen, die juffen zullen wel blij geweest zijn! En zo'n goed idee van die "plastic" lapjes onderaan.
    Ik ben al benieuwd naar je "zo speelden wij" blogjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt en die nieuwe school zal ook wel mee vallen.Hier gaat de jongste naar het 1ste middelbaar,dus ook spannend.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties