zaterdag 18 oktober 2014

birdie en glitter leather sweather


de wintergarderobe kon hier nog wel wat aanvulling gebruiken. 
en zelfs indien dat niet nodig geweest was, is het gewoon leuk om nog eens iets te maken voor de dochters. 

voor Patat maakte ik een birdie, uit de laatste nieuwe La maison victor. 
ik denk dat ik er langer over gedaan heb om de stoffen te kiezen, dan over het in elkaar zetten. 
na de hele stoffenkast onderste boven gehaald te hebben, koos ik voor een effen groene tricot en een (iets dikkere) tricot met bloemetjesprint.  van dat stofje wist ik ten minste zeker dat ze het mooi vond.
ik had niet bepaald zin in een herhaling van het pyjama scenario.


voor de zesjarige maakte ik de 122, wat haar perfect past. 




de tandenfee heeft hier overuren geklopt de laatste weken...



om het effe groen wat te breken, opteerde ik voor een felroze rits, in plaats van voor een blind exemplaar.
ook dochterlief vond dat detail geweldig. 





effen groene tricot: strass stoffenverkoop
bloemenprint: stoffenspektakel
rits: voorraad


Kroket heeft tegenwoordig iets met glitters. 
haar lievelingskleedje is er eentje met glitters, ze heeft net winterlaarsjes met glitters gekozen,....
blingbling it is these days.
in de kringloopwinkel zag ik een minirokje in strechstof, met pailletjes. 
ik zag er meteen een truitje in voor haar. 
voor 3 euro kon ik risico wel nemen dacht ik.

het was echter zo een mini- minirokje, dat ik het voorpand onmogelijk volledig uit het voorpand van de rok kreeg. 
mijn vierjarige kon gewoonweg dat rokje aanhouden over haar (onbestaande) heupen! hoe kan een volwassen vrouw dat dan in godsnaam aandoen! 
(hoor daar maar gerust enige jaloezie op al die vrouwen met minder rondingen op hun achterwerk)

ik moest dus een extra naad voorzien in het voorpand, en ik knipte het voorpand ook schuin van draad voor het effect. 



ik maakte de 116 voor haar, maar die is nog iets te groot, vooral aan de mouwen. 
hopelijk duurt haar "I love blingbling" fase lang genoeg om er in te groeien. 
jammer genoeg is ze niet helemaal gek op de  trui, ze vindt het donkerblauwe er niet mooi aan. 
ze heeft nog niet door dat je een opvallend stuk best combineert met iets neutralers....

voor de lederen schouderstukjes gebruikte ik een stukje van een (oude) handtas die ik kocht op huwelijksreis. 



de enige manier om haar te laten poseren voor foto's was door haar samen met Prinsesje op de foto te laten gaan.



glitterstofje: rokje uit de kringwinkel
leer: oude handtas
blauwe tricot: strass stoffenverkoop

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het cool, die glitter-leather-sweater! Hopelijk zij binnenkort ook :) mooie aanvulling van de kleerkasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha wss had ze haar trui het liefst helemaal in glitter gehad ;-) En het roze ritsje in het kleedje vind ik een geweldig accent! En inderdaad die tandenfee heeft gewerkt! hopelijk heeft ze er niet te veel last van bij het eten/drinken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er een toffe combinatie van gemaakt met die glitter!En de roze rits aan de achterkant van het kleedje is ook slim bedacht;je dochters weer iets moois om aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het een hele leuke kleurencombi en dus super gehaal! Gaat vast goedkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent door mij genomineerd,meer info mag je hier lezen:http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2014/10/nominatie.html
    Geen verplichting,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou u graag de sunshine award geven, berichtje hierover hier http://hoemmelke.blogspot.be/2014/10/sun-shine-award.html
    ook geen verplichting hee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon joh, de birdie heb ik hier hetzelfde probleem... Kan de stof maar nie kiezen

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt om hier mee te lezen. ik hoor graag jullie opmerkingen en/of reacties